Ce faci când ți se pierde bagajul în aeroport? 8 sfaturi de luat în seamă
Ce faci când ți se pierde bagajul în aeroport? 8 sfaturi de luat în seamă

Ce poate fi mai neplăcut la început sau la final de vacanță ca atunci când ești în aeroport, să aștepți bagajul de cală și vezi că… nu mai vine? Te ia puțin panica și încerci să-ți amintești ce lucruri valoroase ai lăsat în troller. Asta am pățit noi atunci când am venit din Capul Verde. Ne-am trezit în Aeroportul Otopeni fără nimic. Ne-am dus la ghișeul de bagaje pierdute, am dat toate datele, iar a doua zi, l-am primit la ușă. A fost un caz fericit! Iată ce trebuie să știți dacă aveți ghinionul ca operatorul aerian să vă rătăcească bagajele.

1. În primul rând, trebuie să vă păstrați calmul. Da, știm, e cam greu în altfel de situații să fii un om cu picioarele pe pământ și cu mintea limpede. Dar, dacă trageți aer în piept și vă calmați, veți putea mai ușor să treceți prin toți pașii necesari ca să vă declarați bagajul pierdut sau întârziat.

2. Dacă vă treziți în aeroport, că nu vine bagajul de cală primul lucru pe care trebuie să faceți este să faceți o reclamație, pe care să o depuneți cât mai repede la ghișeul de bagaje pierdute din aeroport: “lost and found”. Reclamația trebuie să conțină datele dumneavoastră de identificare și ale bagajelor înregistrate. Faceți și o copie a reclamației și cereți numărul de telefon al persoanei care vă ajută. E mai ușor să puteți suna, ulterior, și să vă interesați de bagaje.

3. Ca să rezolvați cât mai rapid situația, este bine să faceți o reclamație în scris și la compania aeriană cu care ați zburat.

4. Aceeași reclamație trebuie făcută și la poliția aeroportuară. Vă măriți șansele de a găsi mai repede bagajele.

5. Cereți să vi se ramburseze taxa pentru bagaje. De obicei, ca să vi se proceseze bagajul, plătiți pentru asta. Așa că nu ar trebui să fie nicio problemă să vă dea banii înapoi, de vreme ce bagajul este pierdut sau întârziat; depinde și de politica fiecărei companii aeriene.

6. Dacă bagajul nu este găsit în 21 de zile de la data reclamației, este declarat pierdut. În acest caz, aveți dreptul la despăgubiri ce constau în contravaloarea bagajului, a obiectelor din interior și a celor de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute. Ați putea avea dreptul la o despăgubire din partea companiei aeriene, cu o valoare de până la 1 220 euro.

7. Dacă nu poți dovedi prin chitanțe valoarea obiectelor din bagaj, de obicei, despăgubirea se va face în funcție de greutatea bagajului (20 Euro/kg). Așa că, dacă vreți să transportaţi obiecte de valoare, puteţi înainta companiei aeriene, înainte de zbor, o declaraţie specială contra cost. Doar așa, poți obţine despăgubiri mai mari de 1220 de euro, în caz că se întâmplă ceva.

8. Dacă nu ați putut recupera bagajul și nu ați primit nici despăgubiri, trebuie să știți că acțiunea în instanță trebuie facută în termen de doi ani de la data sosirii aeronavei.

Material realizat în colaborare cu Casa de Avocatură Cuculis și Asociații. Mai multe detalii aici.

 

Distribuie articolul prietenilor tai

Citeste si...

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fii prieten cu noi pe Facebook