Calator in Bascheti

Cea mai frumoasă călătorie cu trenul din sud-estul Europei e în România
Cea mai frumoasă călătorie cu trenul din sud-estul Europei e în România

Îți arătăm, acum, un traseu superb, de la noi, din România, pe care trebuie, neapărat, să-l faci măcar o dată în viață. Este cea mai veche cale ferată montană din România, care îți va oferi priveliști de vis, între Oravița și Anina, pe Semmeringul Bănățean. Este o încântare atât pentru copii, cât și pentru adulți să vezi cum treci prin  tuneluri, peste poduri ori viaducte.

Semmeringul Bănățean, trenul de poveste, cu peisaje de vis

Unde? Oravița-Anina, județul Caraș-Severin, cea mai veche gară din România, construită în 1854.

Pentru noi a fost un vis împlinit și o experiență superbă. Ne-am dorit de mult timp să călătorim pe calea ferată Oravița-Anina, prea puțin promavată, pe cât de frumoasă este. I se mai spune și “Semmeringul bănățean” și este considerată cea mai frumoasă și spectaculoasă linie ferată de munte din sud-estul Europei. Are o lungime de 33,4 km, urcă de la 218 m altitudine (Oravița), până la 558 m (Anina) și e cea mai veche linie de cale ferată montană din România (1863).

Cazări de poveste, în zonă, vezi AICI! 

Punctul nostru de pornire a fost gara din Oravița. Linia Oravița-Anina a fost inaugurată în decembrie 1863, pentru a facilita transportul de mărfuri în zonă, fiind numită Semmeringul Bănățean, după deja celebra cale ferată Semmering din Austria. Cinci ani mai târziu, a fost deschisă și transportului de persoane. A fost construită de ingineri italieni, care au reușit, cu greu, să străpungă stâncile dure din Munții Aninei. Și astăzi Semmeringul Bănățean este considerat o minune a ingineriei.

Cazări de poveste, în zonă, vezi AICI! 

Semmeringul Bănățean în cifre:

  • 33,4 kilometri lungime;
  • 14 tuneluri, cel mai lung are un kilometru lungime;
  • 10 viaducte și 89 de podețe;
  • 21 de kilometri de străpungeri în stâncă;
  • Urcă de la 218 metri altitudine din Oravița până la 558 metri, în Anina;
  • Călătoria durează două ore, pentru că trenul circulă cu viteză redusă, de maximum 20 de kilometri la oră. Sunt doar două vagoane, cu bănci de lemn, iar locomotiva este și ea veche, fabricată în România.

Cât costă: 29 de lei/călătoria. Cumpără biletele online, de pe site-ul CFR și să fii în gară cu 30 de minute înainte de plecare (ora 11.15).

Unde te cazezi. Noi am stat la Rocker’s Inn un boutique hotel de munte, cu jacuzzi și piscină încălzite. Cazarea se face în regim de demipensiune, iar mâncarea ne-a plăcut mult de tot.

 Vezi cât costă o noapte de cazare AICI! 

Bine de știut. Ca să faci fotografii bune, poți veni la ușa din spate a ultimului vagon. Îți recomandăm să faci traseul într-o singură direcție (trenul circulă dus-întors), dar atunci vei avea nevoie de mașină care să te aștepte în gară la Anina.

Peisajele sunt de vis, dar trenul ar merita să ofere ceva în plus, astfel încât să devină o experiență, în adevăratul sens al cuvântului. Nu există bar sau restaurant și pe traseu nu este nimic amenajat, nici măcar un punct gastronomic sau un punct de belvedere, astfel încât să ai parte de o experiență completă.

Cazări de poveste, în zonă, vezi AICI! 

Când să mergi pe Semmeringul Bănățean?

Ca să vezi mai bine toată zona și peisajele, cel mai bine ar fi să vii aici primăvara sau toamna, când vegetația nu este încă înverzită.

Alte obiective de poveste din Cheile Nerei, vezi AICI! 

Obiective turistice din zona Oravița-Anina

Farmacia-muzeu Knoblauch – prima farmacie montanistică din România (1763);


Lacul Mare;
Biserica Catolică Steierdorf;
Maial Livezi – punct de belvedere;
Situl Ponor și Peștera Ponor;
Peșterile Tilva Zinei Ponor, Plopa, Mărghitaș, Crivina;
Lacurile Buhui, Mărghitaș, Miniș;
Cheile Gârliștei.

Călătorii inspirate vă dorim!

***Acesta este un review by calatorinbascheti.ro și reprezintă strict percepția noastră asupra locului, dar și gusturile și așteptările proprii. Responsabilitatea serviciilor și a gestionării pachetului de vacanță aparțin exclusiv proprietarilor pensiunii.
***Calatorinbascheti.ro este un proiect independent. Dacă ți-a plăcut acest articol, ne poți susține cu un SHARE prin butonul de share Facebook de mai jos.

Distribuie articolul prietenilor tai

Citeste si...

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *